FANDOM

A "világháló szerződés" kezdeményezés arra szólítja fel a cégeket, hogy tartsák tiszteletben a fogyasztók adatainak magánjellegét és sürgeti a kormányokat, hogy tegyék lehetővé mindenki számára a hozzáférést az internethez. A kezdeményezéshez csatlakozott támogatóként a Microsoft, Facebook, Google DuckDuckGo, Reddit, GitHub és a Reporters Without Borders is.

Az Internet, a World Wide Web (www) feltalálója, Tim Berners-Lee több éves előkészületet követően 2019 végén hivatalosan is bejelentette tervét, amellyel kijavítanák az internet pár alapvető hibáját: az álhíreket és személyes adatokkal való visszaélést.

Megvalósítása Szerkesztés

A szerződés kilenc alapelv köré csoportosul és összesen 76 szakaszra oszlik. Lovett szerint nem minden szervezetnek szükséges tartania magát mind a 76-hoz, azonban egy jó részük releváns mindenki számára.

A Berners-Lee által felállított World Wide Web Foundation (Világháló Alapítvány) nevű nonprofit kampánycsoport végzi az tevékenységeket.

A szerződés mintaként fog szolgálni cégek, kormányok és magánemberek számára ahhoz, hogy kell használni az internetet úgy, hogy az a közjó elősegítésére szolgáljon. Az alapítvány partnereivel azon dolgozik, hogy kidolgozzon egy módszert, amellyel a szerződésben meghatározottakban történő haladást lehet mérni a jövőben.

Forrás Szerkesztés