FANDOM

Somogyi Ferenc: Tigrislovaglás avagy a globalitás áfiuma ellen való orvosság (könyvajánló)

A környezeti gondok sokasodása, a közösségek felbomlása, az emberi psziché egyre gyakoribb zavarai, életünk keretfeltételeinek rohamos átalakulása, mind-mind fokozottan az ismeretlen jövő felé irányítják a gondolkodó ember figyelmét. Jelen kötetünk az "ez lesz" és az "ez legyen" vonatkozásokban is vállalkozott jövőbeni forgatókönyvek leírására. Célirányosan, több mint húsz év óta gyűjti a szerző az adatokat, az ismereteket, amelyek strukturált rendjétől talán várható, hogy újszerű lehetőségeket jelenítsen meg.

Az uralkodó közgazdaságtan olyan irracionális és etikai szempontból meg­kérdőjelezhető alapelveken nyugszik, amelyek nem szolgálhatják tartósan az egyetemes emberi kultúrát. Bár az uralkodó közgazdaságtan el tudja fogad­tatni az egész világon, hogy érték- és célrendszere, támogatott intézményei, szabályozási mechanizmusai, „feltárt” gazdasági szabályosságai, motivációs rendszere és a valóságos gazdasági folyamatok között „összhang” van, valójában egyre nyilvánvalóbb, hogy a tévúton járó közgazdaságtan tévútra vezette a gazdasági rendszereket - és vice versa.

A „tiltakozó” bioszféra, a háborgó társadalmak lassan végüket járják, hogy a modern kor utolsó torzszülöttje, a globalokrata libertinus technofasiszta társadalom- és gazda­ságszerveződés ellen fellázadjanak.

Szerző: Somogyi Ferenc CSc

Források Szerkesztés