FANDOM

A "Rózsaszín adó" egy eladási trükk, az, amikor lényegében ugyanazt a terméket drágábban árulják a nőknek, mint a férfiaknak.

Egy amerikai kutatás számszerűsítette az eltérést, és a vizsgálatok alapján évi 1351 dollárral, azaz majdnem 400 000 forinttal emelkednek a nők költségei évente, hála a pink tax-nek. Az pedig már csak hab a tortán, hogy átlagosan mintegy 22%-kal alacsonyabbak a béreik a férfiakénál.

Példa Szerkesztés

A brit Tesco a 2017 januárjában bejelentette, hogy megszünteti a női termékeken fennálló ún. pink tax-t, azaz „rózsaszín adót”. Az áruházlánc tehát elismerve a pink tax létezését, engedve az őket ért erős kritikáknak, megfelezték a női borotvák árát, hogy ugyanannyiba kerüljenek, mint a kevésbé rózsaszín, de ugyanolyan jól használható férfi változataik.

E már-már történelmi jelentőségű hírt némiképp beárnyékolja az a szomorú tény, hogy a többi női termék ára tekintetében nemigen történik változás.

Az eladók érvei Szerkesztés

A gyártók hajlamosak azzal védekezni, hogy egyrészt a hölgyeknek készült termékek sokkal nagyobb méretválasztékban készülnek, ami felaprózza a gyártási folyamatot, így sokkal több munka van velük, magasabbak a költségek. Másrészt elmondásuk szerint különbözőképpen reklámozzák a hölgyeknek, illetve az uraknak szánt termékeket, ez látszik meg az árkülönbségben. Esetenként az is előfordulhat, hogy másfajta összetételekkel dolgoznak, olyanokkal, melyeket kifejezetten nőknek fejlesztettek ki. De ott vannak még az extra dizájnelemek, melyekre a hölgyek jobban felfigyelnek, magyarul a csomagolás.

Források Szerkesztés