A kibuc a „csoport” és „összegyűjtés” szavakból áll. Olyan kollektív település, ahol jelentős a közös vagyon.

A szükségből erényt kovácsolva, saját zsidó/szocialista ideológia alapján a kibucok tagjai a közösségi élet olyan letisztult módját honosították meg, ami az ország határain kívül is komoly érdeklődésre és figyelemre tett szert. Az első néhány generáció utópikus közösségei után a maiak alig különböznek a kapitalista vállalkozásoktól és a hagyományos városoktól, melyekre a kibucok alternatívát szerettek volna nyújtani.

Kibuc közösségek a világban[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Voltak régen a Hachshara nevű farmok az Egyesült Királyságban, ahol a zsidók gyakorolhattak mielőtt kiköltöztek volna izraeli kibucokba. Ennek azonban már egy jó ideje. Amerikában viszont több zsidó farm is működik, ilyen az Isabella Freedman-ben lévő Adamah, a Pearlstone vagy az Eden Village, hogy csak néhány nevet említsek. Mióta a Hachshara farmok bezártak, a Sadeh első zsidó oktató gazdaság és környezetvédelmi közösség az Egyesült Királyságban. A Skeet Hill Házhoz, egy zsidó ifjúsági központhoz tartozó földeken található.

Források, További cikkek a témában[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]