FANDOM

Kanapeszorf
A Kanapészörf vagy eredeti angol nevén couchsurfing az Ajándékgazdaság egy modern megnyilvánulása.

Egy közösségi utazási iroda, aminek segítségével a vállalkozó kedvű fiatalok a kiválasztott célhoz való odajutáson kívül szinte minden részét megszervezhetik nyaralásuknak az ott élő helyiek közbenjárásával.

Működése Szerkesztés

A BeWelcome, a Hospitality Club és az ezeket magasan túlszárnyaló Couchsurfing oldalak azért jöttek létre, hogy külföldre utazó embereknek segítsenek megismerkedni helyiekkel a kölcsönösség és vendégszeretet jegyében.

Az ingyenes közösségi oldalakon egyszerű a regisztráció, és a világ szinte bármely pontján találhatsz már kanapészörfösöket, akik felajánlanak egy ágyat, matracot vagy kinyitható kanapét a pár éjszakára odalátogató külföldieknek. Az ingyenes szállás csupán egy a rengeteg előnyből, amit a kanapészörföléssel nyerhetsz: ugyanis ha ezt választod, egy helyi szemszögéből ismerheted meg a város legtutibb látnivalóit, eldugott bolhapiacait, észrevehetetlen kiskocsmáit és a legjobb bulikat, amiről csak az ott lakók tudnak, és tuti nincs a turistakönyvekben.

Megbízhatóság Szerkesztés

A rendszer nem csak hogy bátorítja, hanem kötelező véleményt adni az utazásokról, hogy ezzel segítsük a többieket, és minél előbb kiszűrjék a trükközőket.

Első hallásra nyilván rizikósnak tűnik az egész, hiszen ki tudja, hogy tényleg olyan jó fejek-e, mint ahogy a levélből kiderült. Vajon nem egy lepattant helyen van-e a szállás, vajon nem vernek-e át? A szkepticizmusról annyit, hogy a valamelyik heti statisztikákat böngészve egy olyan adatra leltem, miszerint az ezt megelőző 7 napban 13 500 pozitív vagy extrémen pozitív visszajelzés érkezett és mindössze 22 negatív. Elméletileg tehát 613 ismerkedés kell ahhoz, hogy biztosan megszívjuk egyszer.

Személyes beszámolók Szerkesztés

Források, részletek Szerkesztés