FANDOM

Society

Ökológia: az együttélés tudománya

Az ökológia az együtt-élés tudománya, az összekapcsoltság, egymásrautaltság következményeit kutatja. A humán-ökológia annak a belátása, hogy ez alól az egymásrautaltság alól az ember sem vonhatja ki magát: bonyolult ökológiai összefüggésekben élünk, a bolygó működésének alakítói és alávetettei vagyunk egyszerre. Mi, emberek lényegesen nagyobb mértékben alakítjuk át a bolygót, mint bármelyik másik faj. Éghajlatváltozás, erdőirtás, fajkihalások, vízszűkösség és társaik. Sokat hallunk róluk, de gyakran egymásnak ellentmondó információkat kapunk. Változtathatók-e ezek a tényezők, és ha igen, hogyan? Ökológiailag fenntartható társadalmak csak akkor jöhetnek létre, ha kultúránk uralkodó gondolkodásmódja alapvetően átalakul. Ez a változás már meg is indult: bár még korántsem vált dominánssá, az ökológiai gondolkodásmód egyre terjed. Mindenki tehet valamit a környezeti problémák ellen, a fenntartható társadalmak érdekében. Általában az egyéni lehetőségekre szoktunk koncentrálni, holott a közös cselekvés mindig hatásosabb.

Magyar humánökológiai képzésekSzerkesztés

Kapcsolódó szócikkek Szerkesztés