Advertisement

Az újrahasznosítás által a hulladék csak egy körforgás része

A Hulladék egy gyártási folyamat olyan mellékterméke, amely hasznosítása nem megoldott. Szelektíven gyűjtve másodlagos nyersanyagként hasznosíthatók.

A körforgásos gazdaság célja a teljes újrahasznosításra való törekvés, hulladék tervezett és tudatos megszüntetése.

Személyes, egyéni lehetőségek hulladék csökkentésre[]

Ipari megoldások a hulladék csökkentésére[]

Európai Hulladékcsökkentési Hét[]

Az Európai Hulladékcsökkentési Hét egy minden év november utolsó hetében megrendezésre kerülő kezdeményezés. A Hétnek egyre nagyobb társadalmi szemléletformáló szerepe van, hozzájárul a lakosok környezettudatos gondolkodásának erősítéséhez, közösségek formálásához, és kiadásai csökkentéséhez. Ennek köszönhetően tökéletesen alkalmas vállalati társadalmi felelősségvállalási feladatok ellátására. A részvétel különösen hasznos lehet olyan cégek számára, amelyeknél nyitottak a környezetvédelem, környezettudatosság, fenntartható fejlődés témaköreire, és CSR-tevékenységük során aktív, cselekvő, kreatív elemeket kívánnak megvalósítani.

Az Európai Hulladékcsökkentési Díjért folyó versenyben az elmúlt években kiemelkedően teljesítettek a magyar résztvevők. 2013-ban a dabasi 2. számú Óvoda, 2014-ben pedig egy magánszemély, Greksa Lászlóné is bekerült a döntőbe.

Ajánlott oldalak[]

Advertisement