FANDOM

A Hackintosh egy módszer arra, hogy egy nem eredeti Apple számítógépen futtassanak Macintosch operációs rendszert. Erre a módszerre az ad lehetőséget, hogy az Apple kereskedelemben vásárolható Intel processzorokkal és kiegészítőkkel építi gyárilag a gépeit.

Dyyoi3cjsc541

Bevezető Szerkesztés

Sziasztok

Úgymond, még én is kezdő vagyok, régebben használtam már hackintost, de sok újdonság jött ki azóta, és nekem is bele kell jönnöm, szóval, ha észrevétel, egyébb gondolat felmerűlne, szívesen fogadom, beszélhetünk róla.

A lényeg, hogy szeretném megosztani, ezt a szoftvert másokkal, akiknek van asztali pc-je, esetleg laptopja, de már unja a Windows-t a hibái, hátrányai végett, vagy csak mert nincs pénze, hogy Macintosht vegyen, mert hát ugye nem két forint.

Vannak oldalak, amiket meg fogok osztani veletek, ahol sokféleképp (mert ugye mindenkinek más gépe van), lehet telepíteni ezt az op. rendszert, sajnos elég kutuszgálós meló, mert ezer fajta csipszet van, videokártyák, hangkártyát, procik stb.

De ezek kb 90 %-ban megtalálhatóak, aki tud angolul annak lehet picit könnyebb dolga lesz, mert sajnos ezen oldalak leginkább angolul vannak.

Telepítő pendrive készítése Szerkesztés

Maxresdefault

Fontos tudni, hogy több program is a rendelkezésre áll számotokra, amivel lehet készíteni boot-olásra alkalmas usb kulcsot.

Abból most egyelőre kettőt fogok nagyjából leírni.

Az egyik a TransMac, egyszerű kis program nem sokat kell vele foglalkozni, mert csak be kell tölteni vele a dmg fájlt, és már rá is írja a kijelölt usb kulcsra.

A másik az OpenCore dos-os program, ami kicsit bonyolultabb, de ez sem vészes, teljes leírásom van hozzá, lépésről lépésre.

Mindkettő hasznos kis program.

A Weboldalak használatához, amiket linkelek, regisztráció szükséges.

Íme az első :https://www.hackintoshshop.com/2020/install-hackintosh-high-sierra-on-pc-laptop/

A lényeg, hogy legyen minimum egy 8 esetleg egy 16 gigabyte-os usb kulcsod, mert arra fogod feltölteni a telepítőt, szükséged lesz ezenkívül egy két programra is mint pl :TransMac vagy OpenCore ezekre a pogikra azért van szükség, mert te Windows-t használsz, és a mac osx dmg fájl formátumban van, nem pedig iso-ban, igy a dmg fájlt nem tudja kezelni, a TransMac viszont igen, őt innen lehet letölteni https://www.acutesystems.com/scrtm.htm (FONTOS) az indítás, nem simán ráklikkelsz, hanem jobb klikk és adminisztrátorként indítod el, különben nem fog működni.

Amikor elindul meg kell várnod a 15 másodpercet, míg letelik, mert ugye nem vetted meg, de aki teheti vegye meg, mert hasznos tud lenni, ha meg van, viszont az OpenCore nyílt forráskódú.

Folytatnám a leírást, elég sokat kellett olvasnom, azóta kiadtak egy új mac OSX-et név szerint Big SUR-t.

Sajnos ezek az operációs rendszerek nem úgy működnek, mint a windows, hogy van egy 3 generációval régebbi géped, de simán telepited rá az operációs rendszert és kész, itt pont, hogy fejlesztéshez mérten kell nézned a dolgokat, máskülönben neked elég sokat kell szöszmötölni vele, kext-eket kell beraknod, vagy esetleg kivenned .

Fontos még megemliteni, hogy nagyon oda kell figyelni az alaplapod milyen netes chipet tartalmaz, és a hangkártyánál ugyan ez a helyzet, ezeket sajnos neked kell összeválogatnod (késöbbiekben leirást pótolok, mit hogyan kell csinálni, hogy jó legyen).

Nos az én gépem nem túl régi, de nem is mai .

Pár napon belűl le fogom tesztelni, mit hogyan tudok használni, telepités, kompatibilitás stb.

Konfigom a következő : Processzor : intel core i5 4570, 3.20 ghz 6 mb cache 1150 a tokozása 4 mag és 4 szál .

Alaplap : MSI z87-g45 Gaming . elég jól felszerelt és olcsó lap volt .

Videókártya : Sapphire Radeon HD 7950 3 gb. 384 bites dual biosos .

Memoria most singel, vagyis egy csatornában 8 gb 1866 mhz-es Kingstone Hyperx .

ssd/hdd : 2 db 240 gb-os kingston . és van 5 tb hdd .

Szerencsére rengeteg oldalol foglalkozik ilyesmivel, igy ha gondotok lenne, elég google-ba beirni hogy mondjuk kompatibilitási gondok(persze angolul) és sok sok oldalt ki fog dobni, ahol ilyesmivel foglalkoznak és segitséget is tudnak nyújtani :

https://www.tonymacx86.com/threads/radeon-compatibility-guide-ati-amd-graphics-cards.171291/ .

Források, további információk Szerkesztés