FANDOM

Az emberi jogok és a józan paraszti és azt diktálja, hogy a hosszabb ideje üresen álló lakások és házak ki legyenek használva. A szegénység ezáltal nagyban csökkenthető, a törvényi szabályozással egy fontos szociális juttatást lehetne megvalósítani.

Sunset-white

Az elhanyagolt házaknál könnyebben előfordulhat egy házfoglalás.

Korábbi holland törvény Szerkesztés

2010 Októbere 1-e előtt törvénybe volt foglalva (Kraakwet), hogy hogyan és mikor lehet legálisan lakást foglalni.

  • Legalább 1évig üresen kell állnia.
  • 1 évig nem történt nagyobb átalakítás a házon. (pl. egy villanykörte kicserélése kis átalakításnak számít)
  • A házban kevesebb, mint 10% bútor, tárgy, egyéb dolog van.

A zárat a törés után (ezt is lehet sokféle képen) azonnal le kellett cserélni. Legalább egy ágyat, asztalt, széket el kellett helyezni a házban. Ezzel jeleztük, hogy mi itt lakunk. Ettől a perctől fogva a küszöbön engedély nélkül tilos, vagyis illegális volt belépni.

Lakásvigyázás Szerkesztés

Több féle módon lehet csökkenteni a házfoglalásokat. Az egyik: a lakásvigyázás. Ezért pl. Hollandiában fizetni kell, hogy az adott házban lakhass (kb. 100-150 euró, de egy olcsóbb albérlet kb. 500 euró, szoba 300 euró). Ekkor legálisan lehet ott lakni, de van egy felügyelő, aki néha meglátogatja a vigyázót. Aki ha nem tartja rendben a házat figyelmeztetést kap. A 3 figyelmeztetés után el kell hagynia az épületet. Ezek a lakások legtöbbször kiadásra várnak. Ha sikerül kiadniuk 28 nap van kiköltözni.

Külföldi példák Szerkesztés

Források, Kapcsolódó cikkek Szerkesztés