FANDOM

A Helyi gazdaság fontos szereplői a családi vállalkozások - vagy vállalkozó családok. Jellemző hogy egy adott mesterség kiemelkedő fokú művelését valósítják meg a helyi források felhasználásával.

Family

Kicsik és nagyok is besegíthetnek.

Lehetőségek a családi vállalkozások fejlesztésére Szerkesztés

A helyi adottságok valamint a vállalkozás stádiuma nagyban meghatározzák hogy milyen cselekvési terveket érdemes követni. Álljon itt néhány gondolatkeltő javaslat források bevonására és fejlődésre:

Családi alkotmány Szerkesztés

A Családi Alkotmány egy pszichológiai szerződés, mely a családi vállalkozások olyan alapdokumentuma lehet, amelyen létrehozása után könnyen megközelíthetők és megoldhatók a vállalkozás és a család életében bekövetkező problémák. Az érintett családtagok bevonásával beszélgetések célszerű kialakítani azt a jogi alapot, ami áttekinti a felelősségek (pl. ügyvezetés, szakmai feladatok, eszközök beszerzése és használata), kötelességek (adminisztráció, kommunikáció), öröklés kérdéseit. A tartós siker érdekében célszerű marketing tervvel és arculattervezéssel (branding) összekötni a stratégiai megalapozást.

Családi Vállalkozások Országos Egyesülete Szerkesztés

A Családi Vállalkozások Országos Egyesülete 2014.-ben alakult azzal a céllal, hogy hatékonyan képviselje és elősegítse a családi típusú vállalkozások generációváltásának / utódlásának ügyét. A bejegyzett cégek 70%-a családi típusú, így kiemelt jelentősége van a generációváltás hatékony menetének.

Honlap: http://csvoe.hu

Kapcsolódó témák Szerkesztés

Források, ajánlott olvasmányok Szerkesztés