FANDOM

Géczy Zsolt: Valódi, de csak bajai pénz [1] Szerkesztés

Bocskaik

A tervek szerint Baján a Bocskai Korona mintájára hamarosan hasonló helyi pénzt vezetnek be

Újabb fizetőeszközzel bővülhet a paletta Baján. A képviselő-testület legutóbbi ülésén döntött úgy, a Baja Vagyon Zrt. vizsgálja meg a helyi pénz bevezetésének lehetőségét. Zsíros Menyhért vezérigazgató, dr. Vácity József képviselő, Szerletics Tamás vállalkozó és a hajdúnánási Bocskai Korona „kitalálásában”, bevezetésében vezető szerepet vállaló dr. Horváth Tibor ma (november 20., szerda) megkezdte az előkészületeket.

Amint a vezérigazgató elmondta, a testület jövő januári ülésén dönt a témában. – A Bocskai korona a legsikeresebb helyi pénz, ott már az üzleti modell is kialakult, ezért is segíti munkánkat az ötletgazda. Nemcsak fizető-, hanem városmarketing eszköz, mely sajátosan érdekes elem lehet a bajai gazdaságban.

Dr. Vácity József arra hívta fel a figyelmet, hogy korábban bajai vállalkozók kezdeményezték már bevezetését. Idén pedig ő képviselte városunkat e témában országos konferencián, majd Hajdúnánáson. Utóbbi helyszínen a Bocskai korona 1 éves évfordulóját ünnepelték. – Ott jeleztem, Baja is szívesen bevezetné a helyi pénzt. A képviselő-testület támogatja az előkészületeket, óriási munka vár ránk január végéig, ezért is hívtuk szakértőnek dr. Horváth Tibort. Baja is egyedi, de a törekvés hasonló, itt is sikerre viheti a helyi fizető eszközt. A vállalkozók képviseletében Szerletics Tamás volt jelen a projekt indító ülésén. Kérdésünkre elmondta, véleménye szerint a helyi pénz bevezetésének legfontosabb indoka a közösségépítő szerep. – Jó a lakosságnak és jó a vállalkozásoknak is. A lakosság kedvezményes vásárlási lehetőségekhez jut, míg a vállalkozások nagyobb piachoz.

Dr. Horváth Tibor kiemelte: immár megvan a jogszabályi háttér is a helyi pénz bevezetéséhez. Hajdúnánáson igazi sikertörténet, de több városban (Veszprém, Sopron) is jól működik. Abban bízik, hogy Baján sem lesz másként. A kezdeményezés rendszerének célja és szerepe, hogy a helyi fogyasztást összekösse a helyi termeléssel, szolgáltatással. Amennyiben az emberek elfogadják és a mindennapi életük részévé válva használják a helyi pénzt, azon erőforrások egy része, amely eddig a településről kiáramlott, helyben marad. Így erősítve a város és az ott élő emberek gazdasági helyzetét. Ahhoz, hogy ez a kezdeményezés hosszútávon elérje célját, valódi összefogásra van szükség.

Forrás: [Baja Város Honlapja http://baja.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=9186&Itemid=589]

Részletek Szerkesztés