FANDOM

Az énidő azt jelenti amikor kizárólag csakis önmagunkkal foglalkozunk. Nincs ott sem a gyermekünk sem a párunk sem a szülők sem barátok senki csakis önmagunkra való figyelés, ebben való elmélyedés, illetve saját hobby-tevékenység végzése egyedül önállóan.

Fontos, hogy ez az idő mindenkinek kell néha az életben, erre igenis időt kell szakítani, mert különben sérülhet az önértékelés, csorbulhat az öntudat, az éntudat és a megfelelő önismeret, valamint kell a feltöltődés önmagunknak, a jó közérzetünk fenntartása céljából.

A megfelelő önmagunkra szánt idő javítja a társas kapcsolatainkat is. Ezután jobban lesz türelmünk másokhoz, panaszaikhoz, problémáikhoz. Jobban vágyunk majd a másokkal együtt töltött időre is.

Ennek az énidőnek a túlzásba vitele lehet, hogy már cinikusságba, önzőségbe is átcsaphat, erre azért nem árt figyelni vagy az ellenkezője az énidőnek a teljes hiánya lelki-testi-szellemi bajokat is okozhat. Torzult gondolkodásmódhoz vezethet, idegeskedéshez, türelmetlenséghez, mások iránti empátia hiányához egy idő után.

Ezzel kapcsolatos a megfelelő pihenés megléte is, ennek hiánya is hasonló tüneteket okoz: türelmetlenséget, nyugtalanságot, agressziót, koncentrálóképesség csökkenését.

Énidő szervezési tippek Szerkesztés

  • Lenyugtató előkészítés - akár gyógytea készítése, környezet elcsendesítése
    • Testi felkészülés - Átmozgatás, jóga, légzőgyakorlat, masszázs, ölelés.
  • Takarítás - csináljunk rendet magunk körül, segít a halogatás elkerülésében, a belső rend megtalálásában is
  • Meditáció - tudatosan semmit téve lehetőséget adunk a tudatunknak hogy magát rendezze
  • Tennivalók áttekintése és rendszerezése - lista frissítés
  • kerüljük ilyenkor a zenélést, zenehallgatást, ismerőssel beszélgetést, játékokkal babrálást, egyéb szellemi elterelő tevékenységeket.

Kapcsolódó témák Szerkesztés